تيم ملي ايران پس از صعود به مرحله نهايي مسابقات قهرماني آسيا در رده زير 22 سال پنج شنبه وارد تهران شد.

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، اعضاي تيم ملي زير 22 سال کشورمان پس از کسب 4 پيروزي و يک تساوي از مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا پنج شنبه ساعت 21 وارد تهران شد.

تيم ايران ساعت 17 به وقت کوالالامپور ، مالزي را به مقصد تهران ترک کرد و پس از ورود به تهران مورد استقبال محمد رضا ملا محمد- رئيس کميته فرهنگي و توسعه بازي جوانمردانه و اعضاي اين کميته و خانواده بازيکنان تيم ملي قرار گرفت.

شاگردان منصوريان در مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آسيا در رده زير 22 سال توانستند با برتري مقابل تيم هاي کويت ( يک بر صفر ) ، قطر ( دو بر يک ) ، مالديو ( هفت بر صفر) ، تاجيکستان ( دو بر صفر) و تساوي يک بر يک مقابل بحرين و با 13 امتياز و تفاضل گل 11+ به عنوان تيم اول به مرحله نهايي که در يکي از کشورهاي عمان يا تايلند برگزار مي شود، صعود کنند.

از گروه C که تيم ملي کشورمان در آن حضور داشت، کويت به عنوان تيم دوم و با 12 امتياز به مرحله نهايي صعود کرد.

همچنين از گروه A تيم هاي عراق (11) و امارات (11) و گروه B تيم هاي عربستان (13) و سوريه (13) و گروه C ايران (13) و کويت (12) و از گروه D تيم هاي اردن (12) و ازبکستان (7) و از گروه F، کره جنوبي (13) و چين (11) و از گروه G تيم هاي کره شمالي (13) و ميانمار (13) امتياز به مرحله بعد صعود کردند و ديدارها در گروه E که ژاپن و استراليا در ان حضور دارند در حال برگزاري است . بنابراين وضعيت 14 تيم صعود کننده به مرحله نهايي مشخص شده و در حال حاضر تيم ملي عمان با 10 امتياز و تفاضل گل 5+ بهترين نتيجه را در ميان تيم هاي سوم دارد که قطعا به مرحله بعد صعود خواهد کرد و براي تعيين وضعيت تيم شانزدهم بايد در انتظار بازي هاي گروه E و تعيين ميزبان مسابقات بود. البته با توجه به اين که عمان و تايلند درخواست ميزباني مرحله نهايي را داده اند و عمان يکي از تيم هاي سوم با بهترين نتيجه است، کنفدراسيون فوتبال آسيا در خصوص تيم شانزدهم پس از اتمام بازي هاي گروه E ، تصميم گيري خواهد کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا